dimarts, 11 de març del 2014

FOTOMUNTATGE

Exercicis de fotomuntatge digital




Alguns dels nostres referents comentats a classe:






Mostra de fotomuntatges fets per l'alumnat de l'Institut Antoni de Martí i Franquès, cultura audiovisual, 1r de batxillerat, curs 2013-2014:

Anna: Refugis

Anna: "A partir de tres frases que sentia molt meves, en va sortir la idea final. Una d'un poema, l'altra d'una cançó, i la tercera vaig llegir-la en un llibre, però no en trobo l'autor. Vaig anar al bosc a fer fotografies que s'adaptessin als esbossos inicials, en vaig escollir tres: el fons uniria els tres fotomuntatges (...) Personatges dibuixats, retallats i enganxats sobre les fotografies imprimides. Realitats que connecten amb ficció per transmetre sentiments..."

1. "Ens nodrim de paraules i, algunes vegades, habitem en elles." Miquel Martí i Pol




2. "Els arbres ploraven fulles." 




3. "T'allunyes i ens separes i aquest cop no fa mal, que el tall que fas d'arrel és net i no fa sang." Inspira





Abril: Pinto las cosas como las pienso, no como las veo


Abril: "En aquests fotomuntatges he volgut expressar d'una forma surrealista l'amor que tinc cap a la mare naturalesa. És tan gratificant sentir l'aire pur dins del propi cos... Admiro tot el que és natural i crec que és una de les coses que podem gaudir més, per omplir-nos i fer-nos més grans de ment i de cor.

Estic totalment identificada amb la natura. Es pot dir que tinc un petit bosc dins meu, puc sentir com una llavor està fent les seves arrels i el seu fruit. La naturalesa és energia, tranquil·litat, harmonia, saviesa...

Trobo molt important la naturalesa perquè cadascú de nosaltres estem fets de molta o poca part d'arrels invisibles que són necessàries per poder créixer com un arbre o com una flor. Florir és la millor manera de ser un mateix, i donar el propi fruit, la cosa més extraordinària que hi pot haver".




Julieta: Els ulls de la finestra

Julieta: "He volgut simbolitzar el que es veu per una finestra, es tant trist que tingui un edifici a cinc metres de la meva habitació... M'encantaria despertar i tenir un ampli horitzó davant els meus ulls, m'agradaria viure en un paisatge de naturalesa sense veïns i poder obrir de bat a bat les persianes. Sentir l'olor de la salina de la mar que està tan a prop, o poder respirar l'aire fresc que ve de les muntanyes. No m'agrada viure en un bloc de pisos".




Marc: Fulles, Roques, Boira

Marc: "Durant les classes a l'aula d'informàtica hem anat fent fotomuntatges diversos. Jo he fet aquests tres inspirant-me en els sons de tres models de guitarres molt coneguts i populars entre els músics actuals, disfruteu-los!!!"

"Fulles: Aquest fotomuntatge està fet amb la imatge d'una fender telecaster modern player thinline (http://www.thomann.de/es/fender_modern_player_tele_thinline_bk.htm). Aquesta guitarra em recorda tons molt càlids, en certa manera molt terrestres, i molt suaus, com l'herba a l'estiu".





"Roques: La imatge original d'aquest fotomuntatge procedeix d'una ESP LTD ec-1000 (http://www.thomann.de/es/esp_ltd_ec401_ow.htm). Aquesta guitarra s'utilitza normalment en estils de heavy i rock dur, per això l'he ilustrat com una roca dins d'un volcà, perquè sonen tons molt àcids, durs, freds i sobretot molt potents".





"Boira: Originalment aquesta guitarra era una fender stratocaster blacktop (http://www.thomann.de/es/fender_blacktop_stratocaster_hh_rw_bk.htm). És una guitarra, en la meva opinió, molt versàtil i serveix una mica per a tot, perquè pot arribar dels tons més foscos i tenebrosos fins a tons lleugers que s'esfumen com si res."






"Aquest autoretrat representa la meva passió per la música i sobretot la guitarra, només hi tinc música al cap i és l’únic en el que penso en tot el dia".



Fotomuntatges de Mireia

Mireia: "El que vull expressar amb aquests fotomuntatges és la denúncia a la contaminació de la natura i he cregut que la millor manera de representar aquest tema és mitjançant contrastos."










Anna: Natura


Anna: "En aquests fotomuntatges m'he inspirat en la natura, reconec que sóc molt sensible a ella i gaudeixo observant-la. M'encanta fixar-me en els detalls que aquesta ens dóna i em quedo bocabadada quan veig una posta de sol, puc estar hores mirant la lluna o les estrelles, o simplement mirant el mar. També m'agraden molt els animals, sobretot els exòtics, amb colors vius i diferents, tot això ho he volgut plasmar en les fotografies, mesclant elements de la natura, o paisatges amb animals, tot creant idees surrealistes. El fet que la fotografia de fons sigui en blanc i negre i els retalls amb color, ho vaig fer inconscientment i, com m'agradava, he seguit aquest model en totes les imatges, el fet que variï el color de les fotografies encara queda més irreal.


En la primera imatge he agafat un fons apagat, una mica tenebrós, en canvi he ficat els ocells de colors ben vius perquè així ressaltés més i es notés el contrast. En la segona imatge he agafat un fons molt simple, perquè així els peixos es veuen més i els he ficat tots del mateix tipus perquè sembla que representin els pètals d'una flor."







Cultura audiovisual, 1r de batxillerat, curs 2012-2013:

Alina: Significats de les flors

Alina: "Volia expressar a través de les flors el sentiment que tenia en cada moment. Són fotografies de moments que recordo molt bé i també el sentiment que tenia o la idea en fer la fotografia. M'encanten les flors ja que són uns dels records més bonics de la meva infantesa i encara formen part important de la meva vida".

Rosa vermella : Amor i respecte. 
"Aquesta fotografia la vaig fer a Alemanya aquest any, va ser el meu primer viatge fora del país amb la meva parella ; he decidit posar-hi la rosa vermella, no per l'amor que sento per ell, sinó per  l'amor que vam poder compartir en el meu país, "casa meva".



Botó d'or : Alegria.
"Aquest va ser un dels moments més feliços de l 'estiu a Tarragona, sentia molta alegria o felicitat per a una molt bona amiga meva perquè havia tornat a tenir la força per tenir una mascota nova després de la mort del seu gos Black. Sentia felicitat perquè sabia que la seva gossa actual (Noa) li ajudaria de mica en mica a superar tot el que va passar, sense oblidar a Black".


Magnòlia: Amor a la naturalesa.
"Aquesta fotografia era d'un Shooting amb un molt bon amic meu, i va ser a la naturalesa ja que em semblava molt bona idea fer les fotos enmig de la natura perquè em sento molt més lliure i tranquil·la que en un lloc tancat."



Cultura audiovisual, 1r de batxillerat, curs 2011-2012:

Anna: Advertencias






Anna: "Inspirándome en el artista John Baldessari, he querido representar tres escenas cotidianas en las que se ven reflejadas muchas personas hoy en día. Con el color rojo quiero representar todo aquello que una persona no ve y que puede hacer que su vida cambie negativamente. Es una crítica social y una advertencia de no confiar siempre en lo que vemos, es decir, intentar ver más allá de lo que es perceptible para nosotros. He utilizado el blanco y negro, para representar el momento duro, difícil que viven esas personas y el rojo para destacar a la persona que perjudica la situación. El texto, también en rojo hace que el espectador pueda entender más fácilmente el mensaje". 


Andrea: Simetries

Andrea: "Per fer aquests fotomuntatges vaig decidir jugar amb la simetria de la meva cara. Quan vaig començar a retocar la imatge per tal d'eliminar la línia que dividia les dues matitat i donar-hi més realisme, vaig començar a obtenir un resultat similar al de Daniel Lee, l'artista que transformava les cares basant-se en l'horòscop xinès.


Per fer els fotomuntatges em vaig fer una foto des de davant i la vaig dividir en dues per la meitat. Després vaig obrir les imatges amb un programa de retoc i vaig anar transformant la realitat. Vaig eliminar les línies que ajuntaven les fotos i vaig recrear i transformar algunes parts com el nas i els llavis per adaptar-los a la nova forma".








Andrea: "Estic contenta amb el resultat que he obtingut, s'aproxima molt al que volia mostrar, m'ha agradat jugar a transformar la meva cara i veure'm de diferents maneres. Tot i que sé que podria estar molt millor, ha estat una bona manera de començar a fer fotomuntatges i m'ha fet passar una molt bona estona, molt entretinguda i sobretot sorprenent, com pot canviar una mateixa cara amb un petit canvi simètric". 


Sofia: Associació d'idees 
(A propòsit de John Stezaker)









Paula: Les aparences enganyen

Paula: "He ajuntat el cap d'un mateix actor o actriu fent alguns dels diversos papers que interpreta durant la seva carrera. M'ha semblat una bona idea per mostrar les diferents cares que pot tenir una persona sense acabar de mostrar la seva veritable identitat. Que tot i que ens sapiguem la vida sencera d'una persona famosa, mai la coneixerem si no és que la coneguem en persona ja que davant la gent pot mostrar-se d'una manera i en realitat ser una altra".


Johny Depp. "La imatge de dalt és el seu paper com a "Eduard mans-tisores", la imatge del mig és quan fa de "barreter boig" a "Alícia en el Pais de les Meravelles" i la de més avall és quan fa de "Willie Wonka" a "Charlie i la fàbrica de xocolata".




Orlando Bloom. "La imatge de dalt és d'una fotogradia a la catifa vermella, la del mig és de quan interpreta a "Legolas" en " El senyor dels anells" i la de més avall de quan interpreta a "Will Turner" a "Pirates del Carib".




Helena Bonham Carter. "La imatge de dalt és de quan interpreta a "Bellatrix Lestrange" a "Harry Potter", la del mig de quan interpreta a "Srta. Lovett" a "Sweeney Todd" i l'última de quan interpreta a "la Reina de Cors" a "Alícia en el Pais de les Meravelles".


Paula: "He triat aquests actors i aquesta actriu perquè són els meus preferits i perquè les pel·lícules i els papers que interpreten m'agraden molt"




Fotomuntatges aplicats al món de la publicitat:





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada