divendres, 31 de maig de 2019

ESPOTS PUBLICITARIS

Exercici proposat: crear un espot, a escollir entre espot comercial (amb l’objectiu de vendre un producte), espot contrapublicitari (amb l’objectiu de desemmascarar les estratègies publicitàries), o espot de sensibilització social (amb l’objectiu de conscienciar a la població sobre algun tema que contribueixi al bé individual i col·lectiu).

Mostra de la creació d'espots comercials i de sensibilització fets per l'alumnat de Cultura Audiovisual II de l'Institut Antoni de Martí i Franquès, curs 2018-2019.


ESPOTS COMERCIALS:

Joana, Andrea, Víctor: "JAV. Urban Style"



Víctor: "El projecte principal del segon trimestre de cultura audiovisual consistia en la creació d'un espot publicitari. Aquest espot podia ser de caràcter comercial, de conscienciació o parodia. El meu grup, format per la Joana Sabater, l'Andrea Suárez i jo, vam decidir fer un anunci de caràcter comercial.

Partint dels gustos que tenim els tres en comú, vam decidir fer una marca de roba estil urbà. Aquesta s'anomenaria "JAV. Urban Style". El nom s'urgeix de la unió de les sigles dels nostres noms: la J de Joana, la A d'Andrea i la V de Víctor.

La gravació de l'espot es va dividir en dos dies. El primer dia de gravació ens vam dirigir a una casa abandonada situada prop del Catllar per gravar els primers plans. Al ser exterior, estàvem limitats per les hores de sol, així que ho vam haver de fer de pressa. En tractar-se d'un lloc on no havíem estat abans, estàvem força espantats.

El segon dia vam gravar a l'exposició del Pep Escoda situada en el Tinglado 2 del Port de Tarragona. Per fer això vam demanar el permís a l'artista i a l'encarregada de l'exposició, Mariona. En tractar-se d'un interior ens va permetre passar més hores sense tanta preocupació per la llum, ja que era artificial.

En definitiva estic molt content amb el treball resultant. Crec que ens ha quedat un espot molt creatiu i força professional."


Paula, Germán i Gerard: "Caracoal Omega"


Paula: "El nostre missatge era trencar amb els cànons de bellesa de l’actualitat i donar-li la volta a les situacions que les dones en aquest moment patim.

També volíem qüestionar les causes d’aquest consumisme cosmètic i per això les raons de la model per utilitzar la crema són tan absurdes."

Germán: "El nostre anunci consisteix en la presentació d'un producte, que, segons l'anunci, t'atorgaria la bellesa d'un Déu nòrdic. Això sí, aquest anunci també critica la publicitat, ja que hem fet ús de la hipèrbole per a exagerar els trets dels anuncis més típics, afegint a banda les nostres aportacions humorístiques.

En general, aquest anunci l'hem fet fluidament i sense molts inconvenients, més enllà d'algun error de raccord, però estem contents amb el resultat."


Júlia, Roger: "Philips"



Júlia: "Vam decidir fer un anunci comercial aprofitant uns auriculars blancs de la marca Philips. El que volíem transmetre era multifuncionalitat dels auriculars i la comoditat i adequació d'aquests per a qualsevol situació. A més a més de voler fer arribar el missatge clara i concisament, volíem fer un anunci ètic i amb valors positius. Així doncs vam decidir trencar alguns dels estereotips sexistes que encara ara estan imposats en la nostra societat. Per eliminar aquests rols vam fer que el personatge que en l’anunci surt jugant a la consola fos femení i que el que estigués bevent cafè a partir d’una tetera de Disney fos masculí.

Per transmetre aquest dinamisme i adaptació dels auriculars en diverses situacions vam fer un muntatge en paral·lel ja que hem explicat quatre històries diferents amb quatre personatges desconeguts entre sí. Per remarcar la nostra idea vam utilitzar una font musical excèntrica i activa que la vam relacionar amb uns efectes, plans i moviments de càmera energètics i amb molta mobilitat. I finalment, per acabar de lligar-ho tot, vam editar el vídeo amb tons saturats que va donar el toc final que esperàvem".


Esther, Ivan, Ana: "Post-it"



Ivan: "Ens vam decantar per fer-ho sobre l'alzheimer, de manera que podíem així combinar la sensibilització amb un anunci de caràcter comercial, ja que darrere el missatge hi ha la voluntat d'associar aquest valor de solidaritat al producte anunciat, els Post-its.

L'element que es comercialitza són els post-it. Volíem a més contrastar l'ús que els hi donen les persones sense alzheimer amb aquelles que la pateixen, i remarcar que un Post-it arriba a formar part de la seva memòria.

Vam finalitzar l'espot amb una frase que instava a recordar per aquells que no ho poden fer, per donar visualització d'aquest fet."


ESPOTS DE SENSIBILITZACIÓ:

Marc, Helena, Pol: "Ets jove, atura les drogues"


Marc: "Ens vam decidir per fer un espot de sensibilització, ja que així aportàvem el nostre granet de sorra a alguna causa. Vam decidir que volíem que tractés sobre les drogues, un tema delicat i que encara que no ho sembla és molt present en la vida dels adolescents. Incompresos per la societat, per la família, pels amics, els adolescents podem acabar submergits en el món de les drogues i sense conèixer les conseqüències que aquestes comporten.  

El següent pas va ser pensar com fer arribar el nostre missatge, el Pol va proposar fer servir allò que se'ns dóna bé i incorporar-ho a l'espot. Així doncs el Pol, que és un gran esportista i que competeix en diferents categories de natació, es va convertir en la nostra primera passa cap a la construcció del nostre espot. Vaig dur a terme una recerca per tal de veure com s'havia de gravar a una persona que es troba nadant a una piscina, arribant així a treure idees dels vídeos gravats de natació dels Jocs Olímpics.

Del procés d'edició vaig fer servir el programa Final Cut Pro X, programa que no havia utilitzat mai, això va portar-me dificultats, que vaig saber superar invertint-hi moltes hores. La banda sonora és el que més em va costar dur a terme, ja que vaig haver de gravar per separat els efectes de so (encenedor, cop del micròfon, targeta i nas aspirant) incloure'ls a l'espot i ajuntar-los amb la música i la veu en off.

És un projecte del qual em sento molt orgullós i en el que tots els membres del grup hi hem ficat un 200% de nosaltres fet que s'ha vist reflectit al resultat."

Emma, Clara, Aaron, Laura: "Protectora d'animals de Tarragona"


Emma: "Nuestra elección ha estado crear un spot de sensibilización acerca de la adopción de animales, para llegar al espectador de manera emocional, y hacerle ver que la vida de un ser vivo no debe venderse. Apoyamos a las protectoras de animales, en las que no solamente tenemos la opción de adoptar, sino también la de contribuir de alguna manera, ya sea paseando perros, dándoles el cariño que les falta y se merecen, o aportando algún beneficio para estos vulnerables seres vivos, porque todos tenemos derecho a un hogar, a una familia, al amor.

No ha sido un trabajo fácil, hemos necesitado varios días, puesto que solamente disponíamos de una hora de luz diurna, ya que grabábamos de 18h (que es cuando abría la protectora) a 19h (hora en la que el sol ya se escondía). Pero no nos suponía un grandísimo problema porque siempre teníamos la opción de volver. A parte, aprovechábamos que teníamos escasa iluminación, para aparcar la cámara y sacar a pasear perros por los alrededores de la protectora.

Grabar animales no es algo fácil, coincidir miradas (objetivo-perro), capturarlos en un estado tranquilo en el que no se descentren del plano, evitar emocionarte entre tanto llanto y ladrido enjaulado mientras procedes a grabar… Lo mismo me ha pasado a la hora de editar, no por la dificultad, sino por el hecho de estar revisando cada vídeo una y otra vez, recortando, alargando, silenciando esos ladridos de desesperación… Ha sido complicado por la conmoción que supone realizar este spot, que a la vez te abre los ojos ante una realidad que todos conocemos, pero desde fuera.

Esperamos abrir los ojos y el corazón a cada uno de los espectadores de nuestro vídeo. Nuestro propósito no es dar lástima de un perro enjaulado, sino concienciar para adoptar antes que comprar, y si no podéis adoptar, colaborad, porque a día de hoy, con un sencillo “compartir”, ya estas poniendo tu granito de arena."


Eric, Marina, Patrícia: "Espot contra la violència de gènere"



Eric: "Estic molt satisfet amb el resultat final. La actriu ho va fer molt bé i va aconseguir transmetre molt, només amb els ulls i la mirada. Ens ho vam passar bé durant la gravació, ens sentíem molt professionals amb el maquillatge i els focus. El missatge que volem transmetre és que, si saps que una dona pateix abusos o maltractament, no t’ho callis i l’ajudis, perquè a la víctima sempre li costa molt fer el primer pas, i si no parles, ets còmplice indirectament d’aquell abús."


Exemple de guió tècnic il·lustrat i escaleta fets per l'anunci "Ets jove, atura les drogues":





Escaleta:

1. INT – CASA – DIA: Noi es desperta, apaga el despertador i posa en marxa un rellotge de sorra. 

2. EXT – CARRER – DIA: El mateix noi camina pel carrer, mirant el mòbil i escoltant música. Prepara un porro, l’encén i procedeix a fumar-lo.

3. INT – PISCINA – DIA: El noi ara està dins d’una piscina amb banyador i es col·loca les ulleres de natació. 
Puja al trampolí per saltar a l’aigua. S’impulsa i es llença de cap a l’aigua. Neda l’estil de papallona. Surt de l’aigua i deixa caure el casquet i les ulleres al terra.

4. INT – ESTUDI – DIA: Apareix, de sobte, la mà d’algú deixant un micròfon damunt la taula. Noia col·locant-se els cascos de música. Tecleja l’ordinador. Mira la pantalla, seguint el ritme de la música amb el moviment del seu cap. De sobte, ja no està produint música, sinó que està preparant el que sembla ser una “ratlla” de cocaïna. Utilitza una targeta per distribuir la quantitat de droga a consumir. Enrotlla un bitllet, donant-li així una forma cilíndrica, estri amb el que consumirà la droga. La noia esnifa la cocaïna que havia preparat. En acabar, intenta netejar-se el nas.

5. INT –VESTUARIS – DIA: El noi d’abans apareix cansat, assegut a un banc dels vestuaris, mentre pensa en les conseqüències que està trobant a causa de la droga.

6. INT – ESTUDI – DIA: Torna a aparèixer la noia, girant-se i amb la mirada perduda, reflexiona.

7. INT – CASA – DIA: Una mà agafa el rellotge de sorra del principi, que seguia funcionant, i el gira horitzontalment de manera que ho atura.

Taula de coavaluació de l'exercici:


Exemple de coavaluació:









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada