Exercicis d'exploració de les possibilitats evocadores dels objectes, de la seva dimensió simbòlica.
Júlia fotografia una natura morta amb una mirada clàsica
Blanca fotografia una natura morta amb una mirada contemporània
Els referents, procedents de l'art i la cultura visual en general, comentats a classe:
Més treballs de l'alumnat de 1r de batxillerat artístic
fets a tècniques d'expressió gràfico-plàstica,
curs 2010/2011, INS Gabriel Ferrater de Reus:
Objecte surrealista de l'Aitor
Objecte impossible de Carolina
Maria descontextualitza un objecte
Objectes descontextualitzats de la Xènia
Objectes descontextualitzats de l'Anna
Oriol explora els llocs ocults de casa seva
Sònia es pregunta què hi ha al congelador
Oriol ens mostra l'interior del seu armari
Judith fa una foto-denúncia dirigint la seva mirada
cap a allò despreciable
Blanca descobreix la poètica d'allò més insignificant
Tatiana dirigeix la seva mirada a la pica de la cuina
on troba un món de geometria, ritme i textures
Poema objecte de l'Oriol
Seguint els passos d'Arman, Oriol acumula objectes (en aquest cas, burilles)
Oriol: "El tema és
la relació entre addicció i mort que crea el tabac. He omplert tot un pot de
vidre amb burilles de tabac que he anat recol·lectant de bars i cafeteries.
Vull donar a entendre que, quan et fumes una cigarreta, llences una miserable
burilla al terra, però en realitat llences molt més que una burilla, ja que llences la teva
vida en petites porcions. Creus que, per una cigarreta, no passa res, però si acumules tot el que fumes en aquesta forma cilíndrica, aconsegueixes veure lo perjudicial que és".
ANIMAR L'INANIMAT
Animacions amb objectes quotidians fetes per l'alumnat:
Els objectes i segon d'ESO
Més exercicis sobre els objectes, en aquest cas fets per l'alumnat de 2n d'ESO,
educació visual i plàstica, curs 2013/2014, Institut Antoni de Martí i Franquès:
Carlos organitza els objectes de casa per obtenir una natura morta clàssica, amb elements simbòlics
Mireia descobreix i fotografia una natura morta contemporània en un restaurant per a joves
Didac és sensible a la bellesa de la natura i als canvis que experimenta
per això acumula llavors de dent de lleó que troba pels voltants de casa seva
Maria: "Aquest
pot, està ple de cera d’espelmes. Durant la Setmana Santa, vaig anar de viatge
a Andalusia, ja que els meus avis són d’allà. Un d’aquells dies vam visitar “El
Rocío”, al costat de l’església, hi ha una caseta que esta plena d’espelmes que ha anat ficant la gent que visitava a la Mare de Deu. Aquelles espelmes es
fiquen per demanar-li algun desig i, com que molta gent va a
visitar-ho durant tot l’any, hi havia un munt, però hi havia bastants que ja
eren apagades. Aquesta cera ve dels desitjos de la gent que li va demanar
alguna cosa a la Mare de Deu. Així que, aquest pot, està ple de desitjos."
Clara crea un objecte impossible
Diana crea un ésser impossible
Aroa aporta nous significats als objectes
Carla aporta nous significats als objectes
Valentina crea un paisatge amb elements quotidians
Diana personifica un peluix, gràcies a l'acoblament d'objectes
Andrea descontextualitza un ninot de xocolata i aconsegueix personificar-lo
Ruben fa palesa la vulnerabilitat dels éssers vius, descontextualitzant un arma
Sergi posa de manifest la necessitat de conservar el medi ambient fotografiant allò menyspreable
Sergi dirigeix la seva mirada a l'interior d'un calaix i ens mostra la riquesa de formes, colors i textures que hi troba
Fent servir la tècnica de l'stop-motion per aconseguir animar l'inanimat:
L'objecte descontextualitzat de l'Anna deixa mal gust de boca només de veure'l, molt bó! Felicitats en general són molt xules.
ResponElimina