Recreacions d'obres d'art estudiades a classe de Fonaments de les Arts II,
exercicis fets per l'alumnat de l'Institut Antoni de Martí i Franquès, curs 2018-2019:
Amanda: "Vaig escollir aquesta obra perquè el Surrealisme és un dels
meus moviments preferits. A més que aquesta obra sempre m'ha transmès un
misteri i molta intimitat. En comptes de fer el remake igual, el volia portar cap el meu estil. Així doncs, vaig
decidir posar de models a dos nois sense roba, per donar-li un toc més natural,
i fer la fotografia en un espai obert.
Li vaig afegir un filtre de color i més contrast. I, per
altra banda, vaig realitzar la fotografia en un angle contrapicat per
dignificar els personatges".
Bárbara: "He escollit aquesta imatge perquè de vegades ens tapem els ulls
deixant que se’ns emporti l'amor i acabem ofegant-nos amb el nostre propi
embenat pel fet d’estar enamorats. Per l'autor era la infidelitat i el misteri,
però per a mi és la realitat d'una relació tòxica d'amor feta metàfora".
Aitana: "Volia reivindicar que no només és art el
que es pinta o fotografia, jo crec que el tatuatge és una branca de l'art com
qualsevol altra. No obstant, hi ha gent que no ho veu així, que veu el món del
tatuatge com de persones que han estat a la presó i mariners. Vaig contactar amb la Maria, una amiga meva que em va dir que es volia
tatuar aquest quadre fa temps. En la seva opinió, aquest quadre simbolitza l'art en la seva vida, així com les relacions
amoroses que moltes vegades no són simples.
Laia: “Una interpretació d'aquesta obra em va fer
reflexionar i plantejar aquestes qüestions: "L'amor és cec?" i
"Fins a quins punt podem arribar a conèixer a l'altra persona?". Em
va semblar que aquest quadre representava perfectament, a través del
surrealisme, aquests conceptes.”
René Magritte: "Els amants" (1928), pintura a l'oli sobre tela. Estil: SURREALISME.
______
Cristina: "Vaig escollir aquesta obra perquè em va agradar tant quan ens
la va posar l'Elo a classe, que ja em vaig imaginar interpretant-la jo amb el
Jordi, el meu amor de parella.
A més, vaig pensar que podia ser divertit treballar amb ell i fer-li passar una
mica de vergonya.
Vaig comptar amb l’ajuda dels pares del Jordi, ja que són
tots uns experts en el tema de la fotografia i el muntatge. Així que ells
mateixos van col·locar enmig del seu menjador un autèntic espai de sessió
fotogràfica, on jo estava al·lucinant amb el que s’hi feia. Primer de tot van
posar un mantell verd gran per tapar el fons, perquè després fos més fàcil de
retocar les imatges amb el Photoshop i ficar-hi el fons corresponent de les
làmines d'or. Seguidament vam passar el Jordi i jo a col·locar-nos en la
postura correcta de l’obra, afegint-nos detallets de fulles i flors pel cap,
una manta de vestimenta per ell i un llençol taronja per mi i només ens calia
fer d’aquella posició una mica incòmoda, per reconstruir la situació romàntica.
Un cop vam acabar aquesta part, em vaig ficar amb el Photoshop
a esborrar tota la part verda del fons de la fotografia i a col·locar tots els
elements que hi apareixen a l’obra. Només em falta dir que vaig gaudir molt
fent aquest treball i que he quedat molt satisfeta i contenta de la seva realització."
Gustav Klimt: "El petó" (1908), pintura a l'oli i pa d'or sobre tela.
Estil: MODERNISME, SECESSIÓ VIENESA.
_______
Jordi: "He escollit aquesta obra principalment per la senzillesa que
aparentment mostra una obra de fons blau amb una línia vermella i 8 punts
negres. M'agrada que en les coses petites hi hagi grans missatges.
El que em crida més l'atenció és la gamma cromàtica que
utilitza, el color blau cel de fons em transmet una sensació agradable. Podria
estar estona observant només el color blau, ja que em recorda a l'estiu i a
aquests dies tan llargs, certa sensació de malenconia que m'agrada i a la
vegada em fa sentir que el temps passa...
L'he fet amb pintallavis per reivindicar que l'home també
pot fer ús d'estris socialment femenins".
Joan Miró: "Blau II" (1961), oli sobre tela. Estil: ART ABSTRACTE.
________
Max: "L'Expressionisme ha sigut una de les avantguardes que més
m'ha marcat. Kirchner em va interessar especialment per la seva història
tràgica, i aquest quadre em va convèncer des del primer moment que el vaig
veure".
Ernst Ludwig Kichner: "Erna amb una cigarreta" (1915), oli sobre tela.
Estil: EXPRESSIONISME.
_______
Marina: "He escogido esta
obra por el hecho de que el artista era un apasionado del arte tradicional
chino i el cuadro es muy similar a la estampa japonesa ya que el dibujo no tiene
volumen y es completamente plano. Me gustó mucho que hiciera una versión
modernizada de este arte tradicional ya que personalmente el arte japonés me
gusta muchísimo.
Copié la
decoración del cuadro y me vestí igual que la chica. Luego hice la foto con un
trípode y poniendo el temporizador. Después edité con la aplicación Picsart el
fondo y lo pinté de negro.
Realmente no sé
el significado original de este cuadro pero cuando lo vi me transmitió que la
mujer del cuadro era alguien muy independiente, alguien que podía valerse por
sí mismo y creía con firmeza en todo lo que hacía. Quiero creer que estoy
empezando a ser así y he querido representarme con esta idea".
Pang Xunqin: "La noia al sofà" (1930).
Estil tradicional xinés influenciat per l'ART NOUVEAU i les primeres avantguardes.
Estil tradicional xinés influenciat per l'ART NOUVEAU i les primeres avantguardes.
________
Emma: "A part de l’estil pictòric de Hopper, la temàtica dels seus
quadres em va semblar força curiosa, ja que sovint els seus protagonistes són
persones solitàries. Concretament, vaig escollir "L’autòmat" perquè
vaig pensar que seria l'obra més assequible dins de les meves limitacions.
Vaig decidir afegir-li un significat personal, ja que sempre
intento mostrar alguna part de mi en els treballs. Penso que al llarg de
l'adolescència (i ara que passem a una altra etapa de la nostra vida, encara
més), hi ha molts moments en que ens sentim sols o incompresos pels que ens
envolten i, en certa manera, és el que trobo reflectit en els quadres de
Hopper. Tot i que la protagonista del quadre es veu en actitud relaxada i
passiva, penso que alguna cosa la inquieta per dins, i aquesta inquietud acaba
sent transmesa a l'espectador".
Edward Hopper: "Autòmat" (1927), oli sobre tela.
Estil: REALISME SOCIAL nord-americà.
_______
Irene: "Vaig triar a Edgar Degas perquè és un artista que m'inspira
molt, no tan sols per la manera de pintar sinó també pels temes que tracta. El
fascinaven les ballarines de ballet, tal i com es pot comprovar. Té una gran quantitat
d’obres de ballarines assajant, descansant i ballant, i això és el que m’agrada
de Degas: té la gran capacitat
d’expressar exactament tot el que hi ha darrere d’un espectacle de
ballet, no només lo bonic que es sortir a l’escenari, sinó totes les hores
d’assaig, el patiment i l’esforç que suposa el ballet.
Vaig comptar amb l’ajuda de ma germana que també es
ballarina de dansa clàssica i contemporània. Com Degas també és molt conegut per
la serva escultura de la ballarina, no podia deixar passar l’oportunitat de
representar-lo personalment i així ho vaig fer."
Edgar Degas: "Dues ballarines de ballet" (1879), pastel.
Estil: IMPRESSIONISME.
Estil: IMPRESSIONISME.
______
Paloma: "Aquesta imatge representa l'obra surrealista anomenada
"Arbre de l’esperança, sigues ferm" de Frida Kahlo. La raó per la
qual he escollit aquesta obra és, per una banda, perquè amb aquesta artista empatitzo
molt i em sento molt identificada en alguns dels seus quadres, i per altra
banda, perquè el significat de l’obra i el que transmet la Frida és una força
de voluntat i per lluitar exemplar."
Frida Kahlo: "Arbre de l'esperança, sigues ferm" (1946), oli sobre tela.
Estil: SURREALISME.
______
La recreació de Magalí al costat del quadre original de Piet Mondrian:
"Composició II amb vermell, blau i groc" (1930), pintura a l'oli sobre tela.
Estil: ART ABSTRACTE, NEOPLASTICISME.
Magalí: "Este remake describe mi vida cursando Bachillerato, como 5 libretas llenas, más de 4 subrayadores gastados y litros y litros de tinta negra durante estos dos años".
La recreació de Marta a partir del NEOPLASTICISME de Piet Mondrian.
________
Marc: "He triat un autoretrat de Van Gogh perquè em va agradar molt
la història de la seva vida, la forma de transmetre el seu caràcter passional i
sobretot el rerefons de les seves obres.
He utilitzat el Picsart, ja que som i representem la
generació de les noves tecnologies i volia intentar plasmar una tècnica
pictòrica amb un estri digital. A part que em passo el dia editant fotos en
aquesta app."
Candela: "Escogí
representar un autorretrato de Van Gogh porque me siento identificada con una
parte de su vida y admiro todas esas veces que luchó por salir adelante."
Vincent van Gogh: Autoretrat (1887-88), pintura a l'oli sobre tela.
Estil: POSTIMPRESSIONISME.
______
Julieta: "He escollit l’artista René Magritte perquè m'interessa el
seu missatge enigmàtic i el seu sentit de l'humor, també per l'estil i la
tècnica del seu treball. Com no he pogut decidir-me per 1 quadre només, he
escollit 3 de les seves obres més destacades i les he fusionat en 1. Volia
explorar l'univers de Magritte mentre trobo el meu propi camí, en lloc de
copiar el seu propi món en particular."
René Magritte: "Ceci n'est pas une pipe" (1928), oli sobre tela.
Estil: SURREALISME.
__________
Cinta: "Magritte m'agrada i m'inspira molt,
vaig voler fer-li un petit homenatge."
René Magritte: "El vestit de la nit" (1954), oli sobre tela.
Estil: SURREALISME.
________
Andrea: "He escogido este
cuadro y esta parte en concreto porque creo que representa el amor más puro que
existe; el de una madre hacia su hijo. Transmite paz y armonía, además las
pequeñas formas y símbolos le dan un ritmo especial. Durante la realización de
la fotografía tuve que subirme a lo alto de una escalera para que la foto
pudiera ser en ángulo cenital."
Gustav Klimt: "Les tres edats de la dona" (1905), oli sobre tela.
Estil: MODERNISME, SECESSIÓ VIENESA.
_____
Aroa: "He escollit Jackson Pollock perquè, quan
el vaig descobrir, la seva pintura em va fascinar, va ser el primer
en treballar aquesta nova manera de pintar i, des de la
meva pròpia experiència, puc dir que
no és gens fàcil realitzar aquest tipus de quadres. Vaig
aprofundir sobre la trajectòria d'aquest artista i em va fascinar
encara més, per pintar es posava música
Jazz de fons i deia que, quan es va iniciar en aquesta
nova tècnica, els seus quadres li sortien directament del cor, però no tenien cap significat afegit. De tots els seus quadres,
finalment vaig escollir "Convergence" perquè va ser el que
més em va agradar, tant per la seva combinació de colors com per la satisfacció que
em transmet".
Jackson Pollock: "Convergence" (1952).
Estil: EXPRESSIONISME ABSTRACTE.
______
L'exposició al vestíbul de l'institut:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada