dijous, 26 de febrer del 2015

LA CAPSA AMBULANT D'ARTISTES VISITA L'INSTITUT

La Capsa Ambulant d'Artistes és un projecte de mediació de “El Teler de Llum”, el Centre d’Art de Tarragona: https://capsambulant.wordpress.com/

El 12/1/2015 la Maria Roig és l'artista convidada que, en aquesta ocasió, surt de la Capsa ambulant d'artistes. Ve a explicar-nos algunes curiositats sobre els inicis de la història del cinema i també la seva manera de treballar a partir de pel·lícules domèstiques antigues.





Tràiler del documental "Dalí emperador de l'acció", de Maria Roig:



Un cop finalitzada la xerrada de la Maria, comença un taller de plàstica en el qual, l'alumnat de 4t d'ESO de l'institut Antoni de Martí i Franquès, explicarà històries sobre la seva família o inventarà noves històries amb la tècnica del collage i l'assemblage. Aquí teniu una mostra des treballs fets:




Alicia: "La meva capsa representa la família de la meva àvia i totes aquelles coses que feien o que els agradava. Per exemple, la tela i els botons simbolitzen que eren una familia de costureres, el cotxe representa que els hi agradava molt viatjar. El cor simbolitza que s'estimaven molt entre ells i en la foto hi ha una cara marcada perquè era la meva àvia de jove".



Clara: "Es una historia muy típica, pero para mí tiene un gran valor sentimental porque explica mis orígenes, la formación de mi familia. El centro de la historia es una foto de mis abuelos muy enamorados, bailando. Alrededor hay fechas de calendario, un anillo de bodas, palabras de un cómic relacionadas con el tema, una casa de una revista y fotos de los hijos que tuvieron".



Biel: "Vaig fer la caixa per regalar-li a la meva àvia, amb la foto de la seva boda. Hi ha una flor de plàstic enganxada sobre el ram original. Està recoberta amb paper de seda color blau que representa el mar, que és on estan les cendres del meu avi."



Roxana: "Representa una dona que està preocupada perquè se li ha mort el gos. Li agrada molt la natura i els animals."



Joel: "Representa el poder ser qui vols ser, donant-li poca importància als que et volen criticar".



Adam: "La meva capsa representa l'amor de parella, les mirades que intercanvien, etc."




Jonhatan: "La meva capsa representa uns quants somnis que tenim la major part de les persones. Hi ha un home, ja una mica vell, però amb un bon físic. Penso que és un dels desitjos que té molta gent, arribar a ser vell i conservar-se bé tenint una bona condició física. La foto del casament i de la nena, representen el desig que tenim molts de nosaltres de crear una família. La foto del cantant representa el somni de molts joves de ser famosos i tenir èxit, i la foto del cotxe representa el desig de tenir bens materials, riqueses i una vida plena d'èxit. Aquest són alguns dels somnis materials i sentimentals que tenim moltes persones, però realment penso que el somnis més importants són tenir amor, benestar i estar al costat d'aquells que més estimes i que més t'estimen."




Judith: "Es un señor haciendo las pruebas para los coches. La chica que tiene arriba representa que siempre piensa en su novia. Y las rayas son la velocidad del coche."




Sandra: "Representa que m'agrada viatjar, que viatjar és una aventura i mai saps el que et pot passar. Vaig buscar imatges relacionades amb el viatge, les vaig retallar i pegar. Vaig folrar la capsa amb paper de seda verd que és el camp, i paper en tires de color blau que és el mar, i les cortines són per donar-li profunditat."





La posada en comú dels treballs fets.


Per la realització del taller ens inspirem en els collages i assemblages de l'artista Yani Pecanins:




Sobre l'exposició "Paseo de Gracia" de Yani Pecanins:



Resum audiovisual de les activitats de La Capsa Ambulant d'Artistes, 2015:







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada