dijous, 16 de maig del 2019

Performance



Mostra dels exercicis de performance desenvolupats per l'alumnat de Fonament de les Arts II de l'Institut Antoni de Martí i Franquès, curs 2018-2019:

Pol, Núria, Emma, Andrea: LA BELLESA D'ALLÒ LLEIG

Idea: "Amb aquesta performance volem fer una crítica als canons de bellesa que se’ns han imposat i com aquests fan que ens deixem d’estimar. A més a més, el quadre blanc i la nostra roba blanca significa com els adolescents cada dia entrem a l’institut sense cap complex, ja que a casa ningú ens jutja, i a l’escola ens obrim a possibles crítiques i prejudicis. Per tant, amb aquesta performance pretenem que la gent s’alliberi d’allò que sempre ha sentit com alguna cosa lletja i que tothom se n’adoni que la bellesa és subjectiva".







Resum audiovisual de "La bellesa d'allò lleig":


Andrea: "Amb la tècnica de la performance pots impactar a la gent d'una manera real i pura, canviar la seva perspectiva de veure les coses. Fer pensar a la gent pot ser la forma de començar a canviar el món".

Emma: "Al principi pensava que la gent que feia performances estava boja. Ho vaig comprendre tot després de fer el nostre happening. Penso que l'art d'acció no ho arribaràs a entendre si no hi ets al davant, deixant de costat la ignorància i obrint els ulls per aprendre."

Pol: “M’ha servit per estimar-me més, per intentar eliminar els meus complexes. Per sentir-me a gust amb tot el meu cos, estar segur de mi mateix i aportar amor a la resta de la gent. He aprés a jutjar menys a les persones. També he aprés que tots tenim complexes inútils, no estem sols i tots som perfectes”.

Núria: "L'art d'acció ajuda a tothom, des de l'artista que hi participa, fins aquella persona que el viu per casualitat. L'art d'acció vol canviar, evolucionar, progressar; és l'art dels bojos, d'aquells que, algun dia, canviarem el món."
________

Joana, Andrea, Marc: EXCÉS DE PRIMERA NECESSITAT

Idea: "Volem representar un cas de desigualtat social. Hem triat aquest tema perquè ha estat present al llarg de la història i volem denunciar-ho".










Resum audiovisual de l'"Excés de primera necessitat":


Marc: "L'art d'acció necessita d'una sinceritat i naturalitat per part dels artistes; de no ser així, no seria real. He aprés que potser costa més tot el procès anterior a la performance que aquesta mateixa. Es necessita de bones idees, d'una preparació curosa i meticulosa."

_________

Marina, Éric, Patricia, Judith, Clàudia: TIC-TAC

Idea: "Les accions inconscients dels éssers humans estan destrossant greument el nostre planeta."







Judith: "M'he adonat que hi ha moltes formes diferents d'expressar-nos mitjançant l'art. L'experiència de formar part d'una performance (com espectador o com artista) és inigualable a veure una obra d'art pintada o esculpida."

Eric: "Com és un llenguatge metafòric, l'art d'acció ofereix llibertat d'interpretació i es poden contrastar opinions. El fet d'utilitzar el cos com a eina d'expressió em fascina, perquè trobo que facilita sentir-te identificat. Aquesta experiència m'ha servit per posicionar-me com a artista, per demostrar que soc capaç de fer grans obres. He pogut expressar una idea que em deixa intranquil. Espero que la meva feina serveixi com a estímul per moure consciències."

Patricia: "M'ha agradat comprovar com, fent coses petites, podem expressar i, fins i tot, canviar el pensament dels espectadors, de fer-los pensar."

Marina: "M'ha obert els ulls per a ser una persona més activista i espero que als altres també."

________

Noelia i Cristina: ANSIETAT






Resum audiovisual d'"Ansietat":




Noelia: "L'art d'acció és una bona forma de transmetre un sentiment o idea a altres persones i també de viure-ho i aprendre del teu propi art. He après que per fer art no només cal tenir talent sinó ganes i ser valent."
______

Luna, Anne, David, Nerea, Andrea S.: SOC DONA


Idea: "Demostrar que tots i totes ens deixem influenciar pels estereotips socials a l'hora de crear la nostra identitat, en especial quan es tracta de rols de gènere".







Luna: "Penso que l'art d'acció és una manera meravellosa d'expressar, de fer art. Fer participar al públic ajuda a transmetre més intensament el missatge que vols comunicar. (...) Ara sé que la gent del meu voltant té molt de criteri. Va ser impressionant que es situessin tots al mig."

Nerea: "Aquest treball m'ha servit per obrir més la meva ment. (...) El que em va emocionar més en totes les performances va ser la participació del públic."

Andrea: "L'art d'acció és un art especialitzat en la reivindicació. (...) He aprés a valorar una forma d'art més pel seu missatge o implicació social que per la forma o la qualitat."

__________

Júlia, Eric, Raquel, Iliane, Esther, Laia: ENS TEMEU COM ARTISTES?


Idea: “La representació de la dona a la història de l’art. Volem reivindicar la importància de la dona durant la història de l’art i que aquestes no només són objectes per pintar, sinó que també tenen vida i poden ser artistes.”










 Iliane: "M'ha servit per aprendre més sobre dones artistes i sobre les idees dels meus companys. Cada grup ha tingut l'oportunitat d'aprendre sobre diferents temes: medi ambient, desigualtat social... Definitivament m'ha servit per transmetre un missatge als altres i que els altres m'ensenyessin idees noves."

Laia: "Totes les performances m'han ajudat a ser més conscient de temes i problemes que hi ha a la nostra societat i ho deixem de costat perquè creiem que no te a veure amb nosaltres i és necessari fer un canvi."

Esther: "Després de participar en una, m'he adonat que la performance és una disciplina poc valorada en el món de l'art. (...) La performance ha tingut la capacitat de remoure les meves emocions de manera molt directa i, quan he sigut jo la que he actuat, m'ha omplert d'una sensació de grandesa que quasi mai he experimentat. Crec que la performance pot arribar a canviar radicalment a la gent, més que una escultura o un quadre."


Resum audiovisual de "Ens temeu com artistes?":


Exemple d'escaleta prèvia a l'acció realitzada:

ENS TEMEU COM ARTISTES?
So: - Beethoven - Simfonia 9, op 125.

ACCIONS
ATREZZO, VESTUARI
1- Un dels 6 farà la presentació de memòria.

2- Estem els 6, separats en 3 artistes i 3 muses, les 3 artistes es mullen els dits en pintura lila que hi haurà en un plat i fiquen el seu nom.

3- Els espectadors començaran a penjar en uns fils amb pinces les fotografies o pel·lícules segons si són de muses o artistes dones. (7-8 minuts)

4- Un cop ja no queden quadres, les artistes es dirigiran a les muses, els hi treuran les mascares de muses i els hi ficaran mascares d’artistes.

5- Les 3 artistes noves aniran cap al paper kraft, escriuran el seu nom i la ultima escriurà: Ens temeu com artistes?

6- Les 6 artistes aniran darrera del paper kraft, agafaran 6 cartells diferents on hi surten escrits dades sobre l’actualitat de les dones artistes, però abans de ficar-se en posició, es treuran la mascara, es faran dues ratlles a la cara de color lila i la ultima oferirà la pintura al públic per si algú es vol pintar.
- Els 6 anem vestits completament de negre.
- 3 màscares de 3 muses.
- 3 màscares de 3 artistes.
- Fotocòpies de diferents quadres, fotografies i pòsters de pel·lícules.
- Pintura lila i plats per ficar-la.
- Paper kraft.
- Llana.
- Gomes per les màscares.
- Paper de diari per no tacar el terra.
- Pinces per penjar les fotos.

Els cartells diuen:
- De les 1627 obres del Prado, només 6 són de dones.
- El museu del Prado va dedicar la seva primera exposició a una dona artista l’any 2016.
- A aquestes galeries no hi ha ni un 10% de dones artistes o cap. (aquí van les diferents galeries).
- El 85% de despullats al MET són de dones.
- Les dones artistes cobren ⅓ del que cobren els homes artistes.
- Només a 4 galeries comercials de New York hi ha dones negres artistes.

ENS HA COSTAT MOLT... PERÒ HEM FET BONA FEINA!!! 

Amb aquest exercici hem pogut aconseguit el propòsit: EDUCACIÓ ARTÍSTICA = VIDA!


Gràcies a tots i totes per la feina feta i a la Mercè Sardà pel seu recolzament!










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada