http://www.chemamadoz.com/
Exercicis de fotografia inspirats en Chema Madoz fets per alumnat de primer de batxillerat dins la matèria cultura audiovisual. Institut Martí i Franqués de Tarragona, curs 2012/2013.
ANDREA: Per fer aquest exercici m'he inspirat en una metàfora: "ens
alimentem d'històries". He aprofitat la manera com Chema Madoz descontextualitza
objectes per crear una imatge que alhora és una representació de la metàfora en
sí. Primer he fet diferentes proves amb diferents llibres i
plats.
Després també he mirat de fer una petita seqüència on es
pot veure com un comença a "menjar-se" el llibre fins a acabarse'l del
tot.
Però el resultat final ha sigut aquest:
Andrea
SERGIO: Simplement amb els llumins vaig posar el nom ''FOC'' i desprès amb el encenedor
vaig fer foc. El que em fallava era l'enquadrament però finalment vaig poder fer un
enquadrament més o menys perfecte. Aquesta fotografia expressa la il·luminació
que té el foc de l'encenedor i els llumins diuen el nom d'aquest
fenomen.
Sergio
ALINA: Aquesta fotografia es per fer entendre el
procés de la nostre d'alimentació. Pot ser és una foto massa explícita, però personalment crec que molts de nosaltres no pensem d'on ve el nostre menjar.
Volia fer veure també que tot tipus d'éssers,
fins i tot els vegetals, s'han d'alimentar. El perquè he triat fer una foto amb la gespa i
la carn de boví és bastant simple, era la manera més directa de fer veure de
que s'alimentava l'animal i de que ens alimentem nosaltres.
Alina
ALINA: Amb aquesta fotografia volia descriure d'una manera subtil el procés de creació. Podem veure una samarreta fotografiada i posada en una pàgina d'una revista, però realment ningú té en conta els processos pels quals ha hagut de passar per arribar fins aquesta pàgina de revista i fins a nosaltres mateixos.
També volia jugar una mica amb la textura
visual que percebem a la hora de mirar-la i veure la diferència entre ficció i
realitat plasmada en una mateixa fotografia.
Alina
MARIONA: En aquesta fotografia he
fet servir una de les estratègies que utilitza Chema Madoz: la de
descontextualitzar objectes.
He utilitzat la nevera per
expressar la gana. Quan nosaltres tenim gana, obrim la nevera i d'allí treiem els
aliments per menjar i sentir-nos bé. Sense aquests aliments no podríem
sobreviure.
En aquest cas, en obrir
aquesta nevera, ens trobaríem amb llibres, cd's, pel·lícules, fotografies,
una brúixola, cassets, figures, diaris... Per tant, aquests seríen els nostres
aliments. Això vol dir que la persona que obrís aquesta nevera tindria gana de
cultura i d'aprendre, i això seria necessari per la vida de la
persona.
Aquest és el missatge que he
volgut transmetre amb aquesta fotografia, la necessitat que hauríem de tenir
tots "d'alimentar-nos" de la cultura, la gana que hauríem de tenir d'aprendre i
d'explorar tot el que ens pot ensenyar.
Em vaig inspirar en un somni
que vaig tenir quan era petita i que no l'he oblidat mai ja que em va
impressionar molt. És per això que he volgut fer la foto de nit,
per transmetre aquesta sensació d'irrealitat, de somni.
Mariona
PAULA: "Sueños
enfrascados". Hay cosas que queremos hacer y no podemos porque no tenemos
dinero o medios suficientes para conseguilo, por eso muchas veces apartamos
nuestros sueños y dejamos de luchar por ellos. Cada frasco es un sueño
"imposible" que queremos cumplir, y que guardamos con nosotros por si algún día
podemos abrirlo. En esta imagen, por ejemplo, cuando abriésemos el frasco
sacaríamos la guitarra y podríamos tocarla. Hasta entonces, la guitarra seguirá
enfrascada y sin poder ser tocada.
Paula
KATHRYN: En totes dues imatges m'he inspirat en l'inesperat i estrany. La vida està plena de coses inexplicables i sense sentit. Volia representar algunes coses que mai s'havien vist i que mai t'imaginaries que poguessim passar. Entrant a la cuina vaig començar a replegar objectes de cuina i de foran de la cuina i posant-les en comú.
Kathryn
SARA: Aquesta imatge l'he volgut posar en escala de grisos ja
que vull destacar bé els objectes, com fa Chema Madoz. Dins de la lectura
denotativa podria dir que apareixen dos pots mig buits,
tombats horitzontalment sobre una superfície fosca i plana, un d'ells conté sal
i l'altre sucre. També veiem que al centre de la foto hi ha una quantitat petita
de les dues substàncies barrejades.
D'altra banda, el motiu simbòlic d'questa fotografia és
que no ens hem de limitar a ser només una cosa, sinó que hem de
barrejar-nos, conèixer altres cultures i interessar-nos per altres
coses.
Tots hauríem de ser els grans de substàncies pures, com les que hi ha al mig de la foto (sal i sucre), que significa que no hem de ser intolerants, sinó obrir la ment.
Sara
SARA: En la lectura denotativa d'aquesta imatge podríem dir que
és en blanc i negre. Es centra en la boca que apareix oberta i que està a punt
de menjar-se un fregall. També podem veure que té aparells
d'ortodòncia a les dents.
Dins de la lectura connotativa podem dir que aquest
fregall, significa totes els coses dolentes que deixem que ens alimentin, ja sigui en
un significat literal com metafòric. Literal perquè la majoria de persones no
seguim una dieta equilibrada que ajudi a regular el nostre organisme. I
metafòric perquè molts ens deixem influir per les aparences que en un principi
veiem bones, atractives i tenim curiositat per provar-les, però al llarg del
temps ens adonem que han estat un error. Aquests "errors" a la foto es poden
interpretar en l'aparell d'ortodòncia, ja que en aquest cas, tant els aparells
com els errors, molesten i els volem esborrar i treure com més aviat millor de
les nostres vides.
Sara
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada