dissabte, 20 d’octubre del 2012


 
HOMENATGE A CHEMA MADOZ
http://www.chemamadoz.com/





 
Exercicis de fotografia inspirats en Chema Madoz fets per alumnat de primer de batxillerat dins la matèria cultura audiovisual. Institut Martí i Franqués de Tarragona, curs 2012/2013.

 
 
ANDREA: Per fer aquest exercici m'he inspirat en una metàfora: "ens alimentem d'històries". He aprofitat la manera com Chema Madoz descontextualitza objectes per crear una imatge que alhora és una representació de la metàfora en sí. Primer he fet diferentes proves amb diferents llibres i plats.




 

Després també he mirat de fer una petita seqüència on es pot veure com un comença a "menjar-se" el llibre fins a acabarse'l del tot.
 



 Però el resultat final ha sigut aquest:


Andrea
 

SERGIO: Simplement amb els llumins vaig posar el nom ''FOC'' i desprès amb el encenedor vaig fer foc. El que em fallava era l'enquadrament però finalment vaig poder fer un enquadrament més o menys perfecte. Aquesta fotografia expressa la il·luminació que té el foc de l'encenedor i els llumins diuen el nom d'aquest fenomen.


Sergio

 
ALINA: Aquesta fotografia es per fer entendre el procés de la nostre d'alimentació. Pot ser és una foto massa explícita, però personalment crec que molts de nosaltres no pensem d'on ve el nostre menjar.
Volia fer veure també que tot tipus d'éssers, fins i tot els vegetals, s'han d'alimentar. El perquè he triat fer una foto amb la gespa i la carn de boví és bastant simple, era la manera més directa de fer veure de que s'alimentava l'animal i de que ens alimentem nosaltres.


Alina


ALINA: Amb aquesta fotografia volia descriure d'una manera subtil el procés de creació. Podem veure una samarreta fotografiada i posada en una pàgina d'una revista, però realment ningú té en conta els processos pels quals ha hagut de passar per arribar fins aquesta pàgina de revista i fins a nosaltres mateixos.

També volia jugar una mica amb la textura visual que percebem a la hora de mirar-la i veure la diferència entre  ficció i realitat plasmada en una mateixa fotografia.



Alina


 
MARIONA: En aquesta fotografia he fet servir una de les estratègies que utilitza Chema Madoz: la de descontextualitzar objectes.





He utilitzat la nevera per expressar la gana. Quan nosaltres tenim gana, obrim la nevera i d'allí treiem els aliments per menjar i sentir-nos bé. Sense aquests aliments no podríem sobreviure.
 
En aquest cas, en obrir aquesta nevera, ens trobaríem amb llibres, cd's, pel·lícules, fotografies, una brúixola, cassets, figures, diaris... Per tant, aquests seríen els nostres aliments. Això vol dir que la persona que obrís aquesta nevera tindria gana de cultura i d'aprendre, i això seria necessari per la vida de la persona.
 
Aquest és el missatge que he volgut transmetre amb aquesta fotografia, la necessitat que hauríem de tenir tots "d'alimentar-nos" de la cultura, la gana que hauríem de tenir d'aprendre i d'explorar tot el que ens pot ensenyar.
 
Em vaig inspirar en un somni que vaig tenir quan era petita i que no l'he oblidat mai ja que em va impressionar molt. És per això que he volgut fer la foto de nit, per transmetre aquesta sensació d'irrealitat, de somni.
 


Mariona


PAULA: "Sueños enfrascados". Hay cosas que queremos hacer y no podemos porque no tenemos dinero o medios suficientes para conseguilo, por eso muchas veces apartamos nuestros sueños y dejamos de luchar por ellos. Cada frasco es un sueño "imposible" que queremos cumplir, y que guardamos con nosotros por si algún día podemos abrirlo. En esta imagen, por ejemplo, cuando abriésemos el frasco sacaríamos la guitarra y podríamos tocarla. Hasta entonces, la guitarra seguirá enfrascada y sin poder ser tocada.


 
Paula



KATHRYN: En totes dues imatges m'he inspirat en l'inesperat i estrany. La vida està plena de coses inexplicables i sense sentit. Volia representar algunes coses que mai s'havien vist i que mai t'imaginaries que poguessim passar. Entrant a la cuina vaig començar a replegar objectes de cuina i de foran de la cuina i posant-les en comú.


 


Kathryn
 
 
SARA: Aquesta imatge l'he volgut posar en escala de grisos ja que vull destacar bé els objectes, com fa Chema Madoz. Dins de la lectura denotativa podria dir que apareixen dos pots mig buits, tombats horitzontalment sobre una superfície fosca i plana, un d'ells conté sal i l'altre sucre. També veiem que al centre de la foto hi ha una quantitat petita de les dues substàncies barrejades.
 




D'altra banda, el motiu simbòlic d'questa fotografia és que no ens hem de limitar a ser només una cosa, sinó que hem de barrejar-nos, conèixer altres cultures i interessar-nos per altres coses. 






Tots hauríem de ser els grans de substàncies pures, com les que hi ha al mig de la foto (sal i sucre), que significa que no hem de ser intolerants, sinó obrir la ment.







 




 
Sara


SARA: En la lectura denotativa d'aquesta imatge podríem dir que és en blanc i negre. Es centra en la boca que apareix oberta i que està a punt de menjar-se un fregall. També podem veure que té aparells d'ortodòncia a les dents.

Dins de la lectura connotativa podem dir que aquest fregall, significa totes els coses dolentes que deixem que ens alimentin, ja sigui en un significat literal com metafòric. Literal perquè la majoria de persones no seguim una dieta equilibrada que ajudi a regular el nostre organisme. I metafòric perquè molts ens deixem influir per les aparences que en un principi veiem bones, atractives i tenim curiositat per provar-les, però al llarg del temps ens adonem que han estat un error. Aquests "errors" a la foto es poden interpretar en l'aparell d'ortodòncia, ja que en aquest cas, tant els aparells com els errors, molesten i els volem esborrar i treure com més aviat millor de les nostres vides.

 


Sara



 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada